Ollaan Pepin kanssa vihdoinki päästy hakuryhmään opettelemaan alkeita. Tää ryhmä on pelastuskoira ryhmä ja oonkin alkanut miettimään olisko se sittenkin eikä se pk-haku. No, katsotaan. Tänään tosiaan oltiin, aluksi oli hälytysryhmän valmiustreenit. Olin maalimiehenä tallissa, ONNEKSI koska meinasin paleltua jo sinne. Ja vaatteitten puutetta ei ollut... tottumista vaaditaan taas kylmään. Oli jännä nähä miten eri ohjaajat luki niiden koirien reaktioita. Jotkut koirat oli ihan ekaa kertaa tallissa, jotkut oli tottunu talliin muttei työskentelmään siellä. Yhdenkin koiran kuulin käyneen kaksi kertaa ihan mun lähellä, mutta ohjaaja pyysi luokse tutkimaan karsinan kerrallaan. Se ei tajunnut että se koira yritti sanoa että täällä on jotain! Yksi koira ei nähnyt mua, mutta haukku ihan mun vieressä, ohjaaja kävi katsomassa mutta kuulema ei uskonut että kukaan mahtuisi siihen rakoon joten lähti koiransa kanssa pois. Kyllä se koira tuli toisenkin kerran takasin, mut kolmannella kerralla se vasta käänty mua kohti ja löysi. Mutta se oli haistanut kokoajan ja ihan oikeesti oli suoraan edessä mut se oli  niin tohkeissaan ku haisteli katon rajasta sitä hajua ettei huomannut mua.

Mutta tosiaan, mielenkiintosta oli. Rankka päivä tosin, olin paikalla jo ysin pintaan aamulla ja lähdin vasta neljältä. Nyt oon vaan mölliny. Kävin saunassa ja lämmitin takkaa, isäntä on veneellä, se nostetaan huomenna ylös.

Kyllä mua vähän ahdistaa, et seuraava vapaa viikonloppu on tyyliin tammikuussa. Ens vkonloppu menee siihen Venäjän reissuun. Lähden kotkaan jo pe iltana ja tullaan pois vasta su puolella. Seuraava vkonloppu on ristiäiset Salossa, mut onneks on maanantai viel vapaa. Sitten on Helsinki Winner ja Voittaja. Sitten alkaa työssäoppiminen 16.12, se ressaa ja kaiken kukkaraksi taas Venäjälle 19.päivä ja joudun heti pyytää sen ma vapaaksi töistä kun tullaan varmaan vasta aamulla kotiin. Sitten onkin jo jouluaatto, enkä tiedä vaikka joutusinkin olemaan töissä. Huoh. Seuraavat näyttelyt on vasta sitten kun lumi sulanut......

Huono omatunto siitä ettei Vikin kanssa ole tehty mitään mukavaa :(