Mä en olekaan pitkään aikaan ollut näin hyvässä kunnossa fyysisesti. Pikku vikoja on toi selkä, heti kun on rahaa menen naprapaatille niin saa avata noi nivelet. Se aiheuttaa kipua ja painetta ja estää liikettä. Vaikka mun kehon liike rata onkin parempi ku aikoihin! Nyt ymmärtää miten sitä on laimin lyönyt kehoa kun on tehnyt tallihommia ja muuta epäergonomista.. olen vasta 21 ja ihan sökö. Mut ehkä se tästä pikku hiljaa, sekin tuo jo pient' apua kun alkaa olla taas vatsalihaksia. Ihan huomaamatta tullu joogatessa! Ihan hassua. Tässä sen taas näkee ettei paljon tarvis tehä niin ne olis huipussa, sen huomasin jos silloin nyrkkeily aikana kun näky oikein sixpack, heh heh.. mut siitä on jo.. jokunen vuosi. Olen myös alkanut olemaan vähän notkeampi mikä myös helpottaa oloa. Eilen sain jo pään kahden sentin päähän mun polvesta ja hei- sitä ei oo tapahtunut sitten vauva vuosien notkeuden! Ihan salakavalasti tääkin tapahtunu ja oon siitä innoissani. En mä kyllä tästä noin vaan pääse lähellekään, mut kun hot salissa joogaa niin kummasti ne on vaan alkanu antaa periks.

En kyllä yhtään kadu että otin kuntosalin jäsenyyden vaikka se onki kallis. Siellä on ollut just sellasia ryhmäliikunta tunteja, johon mun on ollu helppo mennä mukaan ja jaksaa olla eikä kokea huonommuuden tunnetta ja siks jättäisin käymättä. Esim spinning! 30min menee vaikka hampaat irvessä ja mä oon niin ylpee itsestäni että jaksan ja kestän! En kyllä samalla tavalla kun ne muut, mut viime kerrallaki huomasin että meni taas paremmin. Ja siitä tulee se ilo käydä siellä, minä osaan ja pystyn!

En oo muistanutkaan miten paljon nautin liikunnasta. Sitä ei oo tullu harrastettua kun on tehnyt 16 vuotiaasta fyysistä tappotyötä ja työpävän jälkeen vaan rojahtanu sohvalle eikä siitä oo päässyt ylös kun joka paikkaan sattuu niin perkeleesti. Se oli hirveetä. En mä ikinä ole ollut himoliikkuja eikä musta sellasta tuu, mut kyl se on nautinto.. ononon. Niinhän nyrkkeily aikanakin ei kestäny jos ei päässy kahta kertaa treenaa. ja sitte yks vapaa päivä viikossa ja kaikki muut tallilla. Olipa ihanan rentoa elämää :)

Se liikkunnasta sitten. Huomenna on päättäjäiset ja matka Edupolin opiskelijana päättyy. Ens syksynä jatkan terveyden huolto-oppilaitoksesta ja sitten pääsen sellaiseen työhön mistä maksetaan ja joka on mielenkiintosta.

Amen.